Selasa, 30 Disember 2008

MARI LA KAWAN2KU KITE BERBLOGGER,,,

Kenape tajuk kali ini seperti di atas,,ini kerane ramai lg member kite yg nok wak blog tapi malu, segan, takut kutuk ke org, takut dok best, takut design dok hebak, takut ayat2 mcm budok2 skoloh je, takut org dok paham nga blog die, takut kene saman dan mcm2 takut lagi la,,,sebenarnye en mang remboe kite teloh posting doh tajuk mcm ni beberape bulan yg lalu tapi geng2 kite masih dok berani mencube lagi,,ok la kawe ambik semula ayat2 dr mang remboe, ji mang dan org awam berkaitan nga blog ni ya,,,

ayat dr mang remboe:Aku tujukan khas entri kali ini khas buat rakan seperjuangan di mana jua anda berada. Di Malaysia, Kuwait, Qatar , Arab Saudi, Oman dan juga di lain-lain tempat. Aku cadangkan korang semua ciptalah satu blog peribadi. Buat simple je. Macam blog aku ni. Tak payah nak hebat sangat. Kita pun bukannya expert sangat bab ni. Aku bangga jugakla tengok blog Iwe. Canggih la dari blog aku ni. Sementelah aku tengok blog Iwe, dari situ lah aku terpikir, kan best kalu korang yang duduk jauh-jauh tu ada blog sendiri. At least tau la jugak perkembangan semasa korang. Takdelah senyap sangat. Jauh tak semestinya terputus hubungan. Best apa kalau dapat tau perkembangan geng2 kita.

ayat dr mang remboe:Di sini, aku mengharapkan rakan-rakan yang telah memilih payung yang lebih besar, buat dan ciptalah blog peribadi korang. Semua akan dikongsi bersama. Cerita sedih, duka, marah, geram, sakit hati, kutukan, caci maki, pujian, bodek dan apa-apa saja boleh diterjemahkan ke dalam blog tuan-tuan semua. Masuk saje ke tapak web blogger atau pun wordpress. Daftar dan ciptalah satu blog untuk tatapan rakan-rakan lain. Semoga kita berjumpa di alam blog, alam siber, alam dunia tanpa sempadan. Jadikan ia realiti bukan hanya caci maki menghambur dari busuknya hati yang keliru. Selamat berblog.

ayat dr ji mang:Blog adalah tapak web yang mudah diguna, yang mana anda boleh catat buah fikiran dengan pantas, berinteraksi dengan orang dan lain-lain lagi. Semuanya PERCUMA !
Data2 yang dibuat diblog akan terus ada disitu sehingga teknologi ini masih ada. Maklumat serta gambar2 yang ada di blog dapat di acess oleh ramai orang pada setiap masa dimana jua di dunia ini secara serentak dan dikongsi dengan hanya mengetahui kewujudan nama blog. Tidak saperti kita ada sebiji buku dan sekeping gambar hanya pemilik seorang sahaja dapat menghayati pada satu2 masa.

ayat dr orang awam: Blog ringkas je maksudnya tetapi ramai orang kita suka memberi maksud yg berlainan tentang blog ni. Bagi aku blog ini umpama tempat untuk kita meluahkan apa yang terlintas di fikiran kita, depan mata kita, belakang kita, sesuatu benda yg menarik atau tak menarik dan banyak lagi yg aku nak cakapkan tapi terpeluang pada engko org semua janji engko create je blog tu.Blog yg engko nak create tu terpulang engko sendiri la dgn modern style ke, classic style ke dan mcm lagi engko boleh create sebenarnye just klik kat Google blog dan create blog. Tak payah pun tapi itu semua atas kehendak engko sendiri tak kira blog itu engko nok buat tu utk kutuk org ke, nak cerita ttg keluarga engko ke, hal politik ke, ttg sekolah engko ke dan mcm2 lagi la.Selain google tak silap aku banyak lg website , wordpress atau broadcast yg lain dlm internet ni yg boleh di jadikan sebagai blog tapi try engko cari atau pilih sendiri la sebab bagi aku ikut google ni memang mudah je.Blog ni tak kira umur engko berapa tahun contohnya kalo engko berumur 3 thn dah pandai create blog , engko dikire sebagai blogger jugak.Apa yg penting engko blogger.Kalo engko nak buat blog tapi tak berapa pandai , engko boleh suruh org yg expert utk ajarkan engko buat blog tapi kalo password dia tahu tarak guna jugak la sebab dia bleh edit engko punya blog dan ternyata blog itu hak milik dia dan bukan hak milik engko walupun nama engko tertayang di blog itu. Orang lain nak kutuk ttg blog engko pun tak ada masalah sebabnya blogger adalah blogger dan pengkomen adalah pengkomen.Harap engko semua paham maksud ni.Jadi mari sama2 kita gunakan kemudahan yg ada dlm internet ni.

ayat dr aku: kalu nok wak blog tapi dok pandai nok nulih , buleh add gambor pom ok doh dlm blog. Tapi semolek2nye kalu add gambor2 ni molek wak dlm photoblog tapi kat kilang dok buleh nok buke pulok photoblog ni,, Oleh itu baik wak blog la,,,1st awok2 kene ade google email dulu pah tu gi kat google blog baru buleh wak blog,,,ade sesetengoh member kite kabo malas layang la wak blog ni sebab ngarut & bodo belake,,,ade jugok hok kabo koya belake hok wak blog ni,,,takpe la duli dok kate org tu,,,yg penting demo digelar blogger,,,kalu kat kilang FO, LO, PS je geloran yg dpt tp bile demo dpt title sebagai blogger ji mang akan pandang tinggi terhadap demo,,ok mari la kite seme berblogger,,

1 ulasan:

Bess berkata...

kawe nok personal mail demo ASAP! email ke zawawimusa@gmail.com. nok invite demo sebg salah seorg readers!